Utbildningar
Administration
AI
Arbetsmiljö
Bygg & Entreprenad
Coaching
Ekonomi
Föreläsningar
Försäljning
Hållbarhet
HR
IT och Programvara
Juridik
Kommunikation
Kundbemötande
Ledarskap
Logistik & Produktion
MBA
Presentationsteknik
Projektledning
Säkerhet
Stresshantering
Utbildning för utbildare
Vård & Omsorg
Medlingscentrum
Nonviolent Communication
Halv- eller heldag | Fysisk/digital | Svenska
Hela Sverige
Utbildningsform: Företagsanpassad
I en alltmer polariserad och komplex värld är det av största vikt att utveckla förmågan till kontaktskapande kommunikation baserad på empati och ärlighet. Med fokus på känslor och behov kan vi bidra till empatiskt lyssnande och ärligt uttryck i varje kommunikationssituation vilket bidrar till ökad förståelse och ett fredligt sätt att hantera meningsskiljaktigheter och konflikter på.
Nonviolent Communication är ett användbart och effektivt förhållningssätt och kommunikationsverktyg för att stärka empati, samarbete och ömsesidig respekt som är applicerbart i alla relationer på och utanför arbetet.
Ur kursinnehållet
- Grunderna i Nonviolent Communication och dess tillämpning i arbetslivet
- De fyra komponenterna i Nonviolent Communication; observation, känsla, behov och önskemål
- Kommunikationens två ben, empatisk lyssnande och ärligt uttryck
- Stärkt självledarskap genom självempati
- Att ge och ta emot feedback utifrån de fyra komponenterna