Personligt stöd i varje steg
Att vara kund hos SPP innebär mer än att få tillgång till pensionslösningar. Du får ett team av handplockade specialister som förstår din verksamhet, erbjuder licensierad rådgivning och är uppdaterade på det senaste inom lagstiftning, kollektivavtal och digitala verktyg.
– Vi vet att det är värdefullt att ha en personlig kontakt när frågor uppstår. Vårt mål är att bygga relationer som känns kollegiala, säger Katarina Wiberg, Account Manager med över 40 års erfarenhet i branschen.
SPPs kundteam sätts samman utifrån varje företags behov med kompetens inom allt från arbetsrätt till internationella personalfrågor. Vi hjälper dig att ta fram en hållbar pensionsplan och ser till att den fungerar över tid. Rådgivningen sker alltid utifrån gällande regelverk, men besluten ligger hos dig som arbetsgivare.
– Vissa av mina kundrelationer har varat i över 20 år. Att få dela med mig av min kunskap är det bästa jag vet, säger Katarina.
Bidrar till ökad kunskap bland anställda
När du väljer SPP som pensionsleverantör gör vi starten enkel. Vi håller regelbundna möten, stöttar i administrationen och ser till att de anställda får relevant information om sina förmåner – något som stärker både engagemang och lojalitet.
– Vi vet att medarbetare uppskattar sina förmåner mer när de förstår dem. Därför håller vi informationsmöten, fysiskt eller digitalt, för att skapa förståelse och trygghet, säger Katarina.
Enkelt och smidigt hela vägen
Andreas Nilsson, Sales Account Manager, är med från start och ser till att onboardingprocessen blir smidig.
– Vi håller kunden i handen hela vägen och tar hand om så mycket administration som möjligt, säger han.
Andrea Blomquist, affärskoordinator, arbetar nära nya kunder och har ett särskilt fokus på att förenkla administrationen.
– Jag kartlägger behov, går igenom kollektivavtal, tar fram avtal och visar våra digitala tjänster. Vi jobbar så tätt att det ofta känns som att jag är en del av kundens HR-team, säger Andrea.
Hon är också en viktig länk i utvecklingen av SPP:s digitala verktyg.
– Jag fångar upp feedback så att vi hela tiden kan förbättra våra tjänster. Hör man av sig till mig ska det gå snabbt att få hjälp.
På SPP handlar partnerskap om mer än produkter det handlar om människor. Genom att arbeta i dedikerade kundteam med rätt kompetens gör vi pension och försäkring enklare, tryggare och mer värdeskapande för dig som HR-ansvarig.
Vill du veta hur SPP kan stötta just ditt företag?
Boka ett möte med våra rådgivare och få en skräddarsydd pensionslösning.
Nyfiken på hur våra kundteam kan stötta ditt företag?
Läs mer om hur vi arbetar nära våra kunder – och ta kontakt med oss för att komma igång.