Emil Adén
facebook

Emil Adén

Employer Branding specialist

Emil Adén är en erkänd profil inom HR med mångårig erfarenhet från bla. Nordea, Trafikverket och analys- och employer branding företaget Universum. Som employer branding specialist hjälper han företag att förstå generationers drivkrafter och skapa starka employer branding-strategier som attraherar och behåller talanger. Emil är krönikör och en anlitad talare. Insikter om framtidens arbetsliv, rekrytering, ledarskap och trender är teman i fokus - Målet är att inspirera och skapa långsiktigt förändring och utveckling.

Senaste Artiklar

Så kan vi lösa kompetensbristen: börja med att våga se människan!

Så kan vi lösa kompetensbristen: börja med att våga se människan!

Jag scrollar LinkedIn och ser samma sak varje vecka. Högkompetenta människor. Chefer. Specialister. Experter. De skriver öppet om hur de inte lyckas ta sig tillbaka in på arbetsmarknaden. Vissa har sökt i månader. Andra i år. Och det förbryllar mig.

Kompetens före fördomar – varför alla arbetsgivare borde rekrytera som offentlig sektor

Kompetens före fördomar – varför alla arbetsgivare borde rekrytera som offentlig sektor

"Är du gift?" "Har du barn?" "Vad gör du på fritiden?" Det är frågor som många av oss mött under jobbintervjuer, särskilt i det avslappnade "mellansnacket" där rekryteraren försöker "lära känna personen bakom CV".

Tidigare Artiklar

När arbetslöshet blir en identitetskris – och rekryterares ansvar

När arbetslöshet blir en identitetskris – och rekryterares ansvar

HR är inte bara ett framtidsyrke – det är ett yrke som formar framtiden

HR är inte bara ett framtidsyrke – det är ett yrke som formar framtiden

Vad svenska arbetsgivare behöver för att attrahera och behålla talanger

Vad svenska arbetsgivare behöver för att attrahera och behålla talanger

Låt oss bygga en arbetsplats där inkludering står i centrum

Låt oss bygga en arbetsplats där inkludering står i centrum

Emil Adén - Ny krönikör på HRnytt

Emil Adén - Ny krönikör på HRnytt

Gen Z - Genier eller slackers?

Gen Z - Genier eller slackers?