“Du har ett personligt varumärke oavsett om du jobbar med det eller inte, varför inte ta makten över hur du uppfattas och se vad det kan ge dig? Det är enklare än du tror.”
- Myt nr. 1 “Om du vill lyckas med personligt varumärke måste du posta i sociala medier varje dag”
Du kan absolut bygga ett starkt personligt varumärke utan att göra inlägg varje dag. Ett personligt varumärke är mycket mer än din närvaro i sociala medier. Det handlar om hur du uppfattas och får folk att känna.
- Myt nr. 2 “Personligt varumärke är bara viktigt om du är VD eller en publik person”
Oavsett vilken roll du har, om ditt mål är att få ett större kontaktnät, hitta ett nytt jobb, bli en tankeledare i din bransch eller driva en viss fråga så är det väl värt att jobba med ditt personliga varumärke. Tiden du lägger på detta är en investering utan risk och något som
stärker både ditt och företagets varumärke - vilket gör dig mer attraktiv på arbetsmarknaden.
- Myt nr. 3 “Du måste vara extrovert och gilla att prata om dig själv för att lyckas med ditt personliga varumärke”
Du behöver inte gilla att stå framför en kamera eller prata framför folk för att ta dig dit du vill. Personal branding behöver inte handla om att synas mest av alla. Det handlar om att definiera hur du vill uppfattas och göra enkla insatser som sammantaget leder till att du syns för rätt personer, får ett större kontaktnät och lyckas med fler affärer.
Vill du lära dig mer om hur du kan bygga upp ditt eget varumärke på ett sätt som leder till bättre affärer?
Just nu får du genom HR Nytt gå Miras workshop “The Personal Branding Experience” till specialpris.The Personal Branding Experience är en halvdagsworkshop där du får lära dig allt du inte kan googla dig till om Personligt Varumärke. Dessutom får du nya brandingbilder tagna av en fotograf!
Läs mer och gör intresseanmälan här.
Med koden “HRNYTT” får du gå workshopen för endast 9 900 kr. (Ord. Pris 17 900 kr) OBS! Begränsat antal platser.
Om Mira Thimmayya:
Mira driver Brandfixers.se där hon utbildar och coachar t.ex. VD och HR-avdelningar i Personal Branding. Hon jobbar med företag som Wise Group, LO Sverige och Stockholms Handelskammare.