Att vara rätt på vågen, scenskräck och växtvärk
PUBLICERAD 20/9/2022
Lästid ca 2 min
Podcast

Att vara rätt på vågen, scenskräck och växtvärk

Gratis mensskydd har blivit en het potatis och entreprenörsduon bakom RedLocker är helt rätt på vågen. Clara Lidman och hennes medgrundare Liza Eriksson fick som 20 åringar, alla fem drakarna på fall när de pitchade i Draknästet.

Clara gästar podden och jag vill veta när hon bestämde sig för att bli entreprenör och hur hon trivs med livet som ung företagare. Vi pratar om att välja företagande framför högskola, varför mensskydd ska vara tillgängligt för alla kvinnor och hur man skapar ett varumärke på Tik Tok.

Citat ur avsnittet:

”Nätverk är ju A och O verkligen, man kan få så otroligt mycket från att ha ett bra nätverk och duktiga personer som man kan ta hjälp av eller fråga om råd” - Clara Lidman

”Vi har ju lite skapat en bransch, för det fanns ingen bransch för den här lösningen tidigare utan det är någonting som vi på RedLocker skapade.” - Clara Lidman

”Vi såg efter ett tag ett behov av att skapa en plattform där unga personer kunde vända sig, kunde ställa frågor, få svar på sina frågor, ja men en trygg plats på internet eller sociala medier då. Och anledningen till att vi såg det problemet är ju för att vi själva är unga, det var inte så länge sen vi själva gick i skolan och när vi gick i skolan och var unga så fanns det extremt många frågor som man hade alltid kopplat till kvinnokroppen eller menstruation eller vad det nu kunde vara, och det fanns sällan speciellt bra svar. Det fanns också en tabu som rådde som gjorde att det kanske inte var så bekvämt att ställa de frågorna till vem som helst” - Clara Lidman

Lyssna på hemsidan

Lyssna på Spotify

Lyssna på Apple podcast

Lyssna på Acast


Om I huvudet på en entreprenör

Varje vecka gästas Edit Künstlicher av driftiga, innovativa och kloka entreprenörer som frikostigt delar med sig av sina känslor och erfarenheter kring sitt bolagsbygge. Podcasten ska ge dig som går i tankarna att starta eget och dig som redan har ett eller flera bolag insikter, igenkänning och ett tips eller två. För man måste vara lite galen för att bli entreprenör! Edit har gett sig sjutton på att ta reda på vad som rör sig i huvudet på en entreprenör!