Antoni Lacinai föreläser och utbildar om kommunikation och engagemang på arbetsplatsen för att nå bättre resultat. Du bokar honom lättast via lacinai.se. Följ honom också på LinkedIn för fler insikter om kommunikation och motivation.
Det sägs att vi sitter i för många möten. Och visst, det stämmer. En chef ägnar cirka 50-90% av en arbetsdag i möten. Det är mentalt jobbigt. Men kanske är det bara halva problemet.
Hej chefen. Behövs du verkligen?
I tider av platta organisationer, självledarskap och tusen kommunikationskanaler kan det vara värt att ställa sig frågan: Behövs du verkligen?
Tidigare Artiklar
Engagemang börjar på toppen – men vad gör du när cheferna tappar lusten?
Är det dags att sluta snacka arbetsglädje?
”Den värsta chefen är den snälla chefen!”
Coffee badging – När synlighet är viktigare än engagemang
4 trender från 2024 - att ta tag i 2025
Kraven på HR ökar – och nästan allt verkar handla om AI
Är du en bra vän?
Kan HR bidra till en bättre kundupplevelse?
Management by fiskmås
Auktoritärt ledarskap är tillbaka med full kraft
Skvallra snällt – bli en motvikt till skitsnacket
Trendrapporter och barometrar visar var de goda företagen finns
Orolig för ditt jobb? Så tar du dig igenom motgångarna
Har du ett coachande eller ett manipulerande ledarskap?
Sitter du nära den som GÖR eller den som STÖR?
Ju mer respekt desto bättre effekt
Det är ALLTID chefens fel - Men inte alltid samma chef…
Se målet bortom målet
Siktar ni mot samma mål
Se alla
Ta’t lugnt i sommar. Eller var jätteaktiv
En hyllning till glädjespridarna!
Varför det kan vara dåligt att fokusera på ditt Varför…
Din kommunikation går igenom tre faser
Hur mår ditt team?
Du får det team du förTJÄNAR
Jobbar ni i stuprör?
Hur är du när du presenterar?
Det är ALLTID osäkra tider
Fem frågor om Quiet Quitting till dig som har personalansvar