AI-drivna samarbetsverktyg intar arbetslivet
- Zoom Docs är ett samarbetsverktyg som integrerar företagets Zoom AI Companion för att generera nytt innehåll eller fylla i ett dokument med information från andra källor.
På en arbetsyta går det att skapa textdokument, tabeller och infoga bilder, samt textblock med dra och släpp-funktioner.
Eftersom den nya funktionen är AI-driven blir det lättare att organisera sina uppgifter och hantera projekt.
Zoom Docs kommer att finnas tillgängligt i början av 2024.
- AI Companion kommer att utvecklas ytterligare under hösten med funktioner som att formulera e-postmeddelanden med rätt tonläge och längd. AI Companion kommer också med en funktion som kan avsluta meningar och besvara meddelanden.
- Zoom Workforce Engagement Management-funktionen ger analyser av kundinteraktioner och personlig coachning.
"Enkelhet är grundstenen i allt som Zoom utvecklar för plattformen och det har blivit ännu viktigare när det kommer till hybridarbete. Vår senaste funktion Zoom Docs, där AI är i fokus, kommer att göra det smidigare för användare att samarbeta och effektivisera arbetsflöden. Detta kommer att främja den hybrida arbetsupplevelsen." - Ole Mygind, försäljningschef för Zoom i Norden och Benelux.
Läs mer på HRnytt:
Nu kan videokonferenstjänster göra det enklare att ha hund på jobbet