TB-Group är ett rekryteringsföretag som också är certifierad som ett Great Place to Work®
En arbetsplats som möter Gen Z
Långluncher för att hinna med att träna, stort fokus på värderingar och att lägga rälsen medan tåget kör på den, kännetecknar kulturen på TB-Group. I den rymliga lokalen i Hagastan i Stockholm finns ett hundrum, en Nocco-kyl och musik på hög volym.
Vi var bara 15 anställda när jag började på TB-Group och det är rätt unikt att företag i den storleken prioriterar att bygga en HR-avdelning. Men just det visade också att man verkligen vill satsa på medarbetarna och bygga ett välmående företag. Sedan dess har vi blivit närmare 40 personer i Stockholm och 10 i Norge.
Vår utmaning idag är den ständiga växtvärken och att få med känslan och gemenskapen från det lilla företaget till det medelstora företaget vi nu har blivit. Värderingar och kultur som satt i väggarna tidigare har vi nu fått jobba igenom från grunden, lansera internt och jobba med i vardagen på ett helt annat sätt än tidigare."
Hanna Eriksson, People & Culture Manager på TB-Group
HR-avdelningen byggdes upp i ett tidigt skede
Hanna Eriksson tillhör Gen Z och blev 2021 bolagets första People & Culture Manager. Förutom att sätta en HR-struktur var hennes främsta uppdrag att skapa Sveriges bästa arbetsplats och att se till att medarbetarna mår bra.
Trots den låga snittåldern har vi ett otroligt kompetent gäng som är experter inom olika rekryteringsområden och branscher. Jag tror helt ärligt att våra kunder inte reflekterar över åldern på sina kontaktpersoner, de ser kvalitén på leveranserna och branschexpertisen. Många skulle säkert bli förvånade om de visste att en 24-åring är den som hjälpt dem rekrytera seniora IT-konsulter till exempel.
Hanna Eriksson
Läs mer på HRnytt:
Här är skälen till att Gen Z lämnar sin arbetsgivare
Detta förväntar sig generation Z från arbetsgivarna
Om TB-Group
TB-Group grundades 2017. Affärsmodellen med headhuntade kandidater på prenumeration till ett fast månadspris skiljer sig från den traditionella headhunting-modellen. TB-Group har en ung ledningsgrupp och en Gen Z-generation som sköter försäljning och rekrytering.