BiTA Service Management AB

Vi är kunskapsföretaget BiTA. Som kunskapsföretag stödjer vi och tar ansvar för att våra kunder lyckas åstadkomma bestående förändringar. Vi tar oss an våra kunders utmaningar genom att arbeta strukturerat och ändamålsenligt med kompetensutveckling och förändringledning samtidigt som vi utmanar byråkrati och ineffektivitet. Vi standardiserar, målgruppsanpassar och utvecklar lösningar som omfattar schemalagda utbildningar, gig, kompetensutvecklingsprogram, interna utbildningar eller det som bäst adresserar kundens behov och situation.

Vi är modiga. Vi agerar med hjärta. Vi samarbetar. Vår kompetens ger resultat.
 


Certifierad Digitaliseringsledare

Certifierad Digitaliseringsledare

BiTA Service Management AB

6 KURSDAGAR, FÖRDELADE PÅ 3 TILLFÄLLEN Á 2 DAGAR | Fysisk | Svenska

Stockholm

Utbildningsform: Öppen och företagsanpassad


Utbildningen Certifierad Digitaliseringsledare är en utbildning för dig som arbetar i olika ledande roller där du skall ansvara för och leda ett digitaliseringsarbete. Det kan vara som ansvarig för alla typer av verksamhetsledande eller IT-ledande positioner, såsom verksamhetschef med ansvar för digitalisering, IT-chef, Kundservicechef eller annan ledande roll inom digitaliseringsutvecklingen i organisationen. Du får utveckla dig och träna på hur du kan underlätta för människor oavsett om det är anställda inom organisationen eller ej, att arbeta med och bidra i den digitala utvecklingen, samtidigt som du får utveckla dina egna ledaregenskaper. Utbildningen utvecklar ditt digitalledarskap genom att ge kunskaper och konkreta verktyg inom de viktigaste områdena och kompetenserna för din roll som digitaliseringsledare.

Du måste förbereda dig för en värld där AI inte bara är ett verktyg, utan en viktig fråga i strategi och innovation. Utbildningen kommer att ge dig översikt och praktiska insikter i AI-teknologier, särskilt inom ledarskap och beslutsfattande. Kursen betonar även vikten av att förstå de etiska och riskrelaterade aspekterna av digitalisering och AI inom affärs- och organisatoriska sammanhang.
 

Certifierad Supportchef

Certifierad Supportchef

BiTA Service Management AB

6 KURSDAGAR, FÖRDELADE PÅ 3 TILLFÄLLEN Á 2 DAGAR | Fysisk | Svenska

Stockholm

Utbildningsform: Öppen och företagsanpassad


Utbildningen Certifierad Supportchef riktar sig till dig som har en ledarroll i en supportverksamhet. Det kan vara som chef, koordinator eller teamledare för en Servicedesk/helpdesk eller i en supportfunktion. Utbildningen utvecklar ditt supportledarskap genom att ge kunskaper och konkreta verktyg inom de viktigaste områdena och kompetenserna för din roll.
 
Vi har bokat våra mest erfarna lärare och konsulter, kompletterat dem med inhyrda experter och laddat dem med uppgiften att konkret hjälpa dig i din supportroll och i din viktiga uppgift att ge kunder och verksamhet så effektiv och bra support som möjligt samtidigt som du och dina medarbetare har en stimulerande arbetsmiljö. En viktig komponent under hela kursen är erfarenhetsutbytet mellan deltagare. Ni delar med er av erfarenheter från era organisationer, "best practice" och ger råd och tips till varandra.

Kundkommunikation för Kundtjänst och Service Desk

Kundkommunikation för Kundtjänst och Service Desk

BiTA Service Management AB

2 dagar | Fysisk | Svenska

Stockholm

Utbildningsform: Öppen och företagsanpassad


I varje supportinteraktion utgör dina kommunikationsfärdigheter själva navet. Den här utbildningen vänder sig till dig som arbetar i en supportfunktion och bemöter kunder och som därmed blir företagets ansikte ut. Du som arbetar med att leverera support behöver besitta god kunskap om hur du bäst kommunicerar med dina användare och du kommer att ha stor glädje och nytta av denna kurs. 

Certifierad Verksamhetsutvecklare

Certifierad Verksamhetsutvecklare

BiTA Service Management AB

6 kursdagar, fördelade på 3 tillfällen á 2 dagar | Fysisk | Svenska

Stockholm

Utbildningsform: Öppen och företagsanpassad


Certifierad Verksamhetsutvecklare riktar sig till dig som jobbar med verksamhetsutveckling och som vill bredda och fördjupa dina kunskaper. Du kanske idag jobbar som ledare, projektledare, förändringsledare eller processägare inom IT, HR eller marknad och vill förbättra dina möjligheter
att gå från ord till handling för att nå uppsatta mål.
 
Utbildningen är fördelad på 6 dagar totalt med fokus på vad vi kallar taktiska arbetsområden vilket innebär att du baserat på förutsättningar i omvärld, intressenter och verksamhetslogik lär dig utveckla organisationer, processer, kulturer, internkommunikation och team för att nå uppsatta mål. Då utbildningen är moduluppbyggd är det också möjlighet att addera ytterliga kompetensområden som hur man exempelvis gör för att utveckla varumärke, marknad och tjänster.

ITIL® 4 Foundation

ITIL® 4 Foundation

BiTA Service Management AB

2 dagar | Fysisk/digital | Svenska

Hela Sverige

Utbildningsform: Öppen och företagsanpassad


På den här kursen lär du dig grunderna till ITIL® 4 och IT Service Management. ITIL® är ett ramverk för tjänstehantering som blivit en global de facto-standard. I och med den uppdaterade versionen ITIL®4, som lanserades under februari 2019, har ITIL® vidareutvecklat tjänstehanteringen ytterligare. För att möta dagens behov lyfter ITIL fram betydelsen av snabba, effektiva värdeflöden och verklig affärsnytta genom att utgå från värdeflödesanalys. ITIL® 4 integrerar även koncept från andra modeller och ramverk såsom exempelvis Lean, Agile och DevOps.

På utbildningen går vi igenom ramverket och ger dig som deltagare en övergripande förståelse för strukturen men även möjlighet att titta närmare på några av de practices som bygger upp ITIL 4. Utbildningen belyser även värdet av att främja samarbete och undvika "stuprörstänkande".