Utbildningar
Administration
AI
Arbetsmiljö
Bygg & Entreprenad
Coaching
Ekonomi
Föreläsningar
Försäljning
Hållbarhet
HR
IT och Programvara
Juridik
Kommunikation
Kundbemötande
Ledarskap
Logistik & Produktion
MBA
Presentationsteknik
Projektledning
Säkerhet
Stresshantering
Utbildning för utbildare
Vård & Omsorg
Ny som chef
2 dagar | Fysisk/digital | Svenska
Hela Sverige
Utbildningsform: Öppen och företagsanpassad
Utbildningen "Ny som chef" utvecklar nya ledare och chefer genom att ge dem förståelse för rollen som ledare och vad ledarskap innebär för att uppnå företagets mål och skapa en effektiv arbetsplats. Kursen fokuserar på att lära deltagarna metoden ”Ett situationsanpassat ledarskap” och inkluderar lärarledd undervisning, gruppövningar, personliga råd och diskussioner.
Målet med utbildningen är att ge blivande eller nya chefer grundläggande förståelse för ledarskapets roll samt hur det kan formas för att skapa en utvecklande och effektiv arbetsmiljö. Deltagarna kommer också att få insikter i relevanta lagar och regler som gäller för svensk arbetsmarknad.
Målgruppen för utbildningen är personer som har fått en roll inom företaget som innebär ansvar för en funktion, för personal eller för uppgifter som påverkas av formulerade mål, nyckeltal eller resultat. Utbildningen passar både de som precis har tillträtt en chefstjänst och de som är i början av sin karriär som ledare. Den kombinerar praktisk övning med teoretisk förståelse och kompletteras med en webbkurs om arbetsledarskapens regelverk, inklusive ett kursprov.
Ledarskapskursen Ny som chef kombineras med Premiumkursen Grundläggande ledarskap i företag
Gratis kursdemonstration
Välkommen att kontakta oss för en demo av den kurs du är intresserad av att studera och du kan också få låna den någon dag för att bekanta dig med innehåll och studiemetod. Meddela oss ditt intresse via SMS 070-6867409 eller kjell-ake@gothialogistics.se.
Ur kursinnehållet
- Verksamhetens syfte och intressenter
- Förstå sin roll som ledare
- Mål, verktyg och arbetsformer
- Arbetsfördelning och uppföljning
- Företagskultur och attityder
- Etik, moral och värderingar
- Kommunikation och öppenhet
- Motivation och beteendefaktorer
- Personlig planering
- Lagar och regler
- Mötesregler
- Presentationsteknik
- Att fatta beslut
- Gruppuppgifter
- Resultat genom medarbetare
- Medarbetarsamtal
- Reaktioner på förändring
- Hantera konflikter