Utbildningar
Administration
AI
Arbetsmiljö
Bygg & Entreprenad
Coaching
Ekonomi
Föreläsningar
Försäljning
Hållbarhet
HR
IT och Programvara
Juridik
Kommunikation
Kundbemötande
Ledarskap
Logistik & Produktion
MBA
Presentationsteknik
Projektledning
Säkerhet
Stresshantering
Utbildning för utbildare
Vård & Omsorg
Towards
Kundservice i världsklass – intensivkurs med diplomering
4 timmar | Digital | Svenska
Utbildningsform: Öppen och företagsanpassad
Vill du att dina medarbetare ska leverera kundservice i världsklass? Tidigare kursdeltagare rapporterar större trygghet i kundmötet, förståelse för hur de kan leverera det lilla extra och nya kunskaper som gör att de kan hantera arga och irriterade kunder professionellt. Resultatet? Ökad lönsamhet och gladare personal.
Denna digitala intensivkurs ger kursdeltagarna verktyg och kunskap direkt från erfarna kundserviceutbildare med mångårig erfarenhet från olika roller inom kundservice och kundbemötande, samt diplom när utbildningen är klar.
Eftersom utbildningen är helt webbaserad kan dina medarbetare gå den på distans. Det enda de behöver är en dator, en surfplatta eller en smartphone. Tack vare det smarta upplägget är kursen tidseffektiv och lätt att följa. Tidsåtgång är ungefär fyra timmar, och den motsvarar en hel dags fysisk utbildning.
Om din organisation har flera medarbetare som arbetar med kundservice och kundbemötande, rekommenderar vi att alla deltar i utbildningen, men den går självklart också bra att delta i som enskild medarbetare.
Ur kursinnehållet
- Kommunikation i dagens samhälle (varför är jag som enskild person så viktig för att skapa rätt bild av företaget)
- Vad menas med kundservice i världsklass?
- Du är viktig – hur du kan leda dig själv för att ge god service varje dag
- Vanliga fällor - Vad skall vi undvika under ett kundsamtal?
- Röst, ordval och kroppsspråk för god kommunikation
- Hur hanterar vi arga och upprörda kunder? Vi går igenom Towards egenutvecklade modell för att vända en arg kund till en nöjd kund
- Klagomålshantering – ett sätt utveckla verksamheten.
- Reflektionsdagbok med övningar och självstudiefrågor
Mina anställda har blivit tryggare och bättre på att bemöta alla kunder på ett proffsigt sätt. Det märks på resultatet!
Sarah Barahmi