Utbildningar
Administration
AI
Arbetsmiljö
Bygg & Entreprenad
Coaching
Ekonomi
Föreläsningar
Försäljning
Hållbarhet
HR
IT och Programvara
Juridik
Kommunikation
Kundbemötande
Ledarskap
Logistik & Produktion
MBA
Presentationsteknik
Projektledning
Säkerhet
Stresshantering
Utbildning för utbildare
Vård & Omsorg
Certifierad Supportchef
6 KURSDAGAR, FÖRDELADE PÅ 3 TILLFÄLLEN Á 2 DAGAR | Fysisk | Svenska
Stockholm
Utbildningsform: Öppen och företagsanpassad
Utbildningen Certifierad Supportchef riktar sig till dig som har en ledarroll i en supportverksamhet. Det kan vara som chef, koordinator eller teamledare för en Servicedesk/helpdesk eller i en supportfunktion. Utbildningen utvecklar ditt supportledarskap genom att ge kunskaper och konkreta verktyg inom de viktigaste områdena och kompetenserna för din roll.
Vi har bokat våra mest erfarna lärare och konsulter, kompletterat dem med inhyrda experter och laddat dem med uppgiften att konkret hjälpa dig i din supportroll och i din viktiga uppgift att ge kunder och verksamhet så effektiv och bra support som möjligt samtidigt som du och dina medarbetare har en stimulerande arbetsmiljö. En viktig komponent under hela kursen är erfarenhetsutbytet mellan deltagare. Ni delar med er av erfarenheter från era organisationer, "best practice" och ger råd och tips till varandra.
Ur kursinnehållet
Steg 1 – Att leda och kommunicera är grunden i gott ledarskap
-
Supportledarskapet
- Affärsmässigt perspektiv på IT-support och kundhantering
- Målstyrning
- Förändringsledning
- Effektiv kommunikation och retorik
- Presentationsteknik
- Argumentationsteknik och presentationer
Steg 2 – Att i rollen som ledare inom IT-support kunna förstå och behålla initiativet
- Verksamhetsdrivet strategiarbete inom IT
- Lite om IT Service Management best practices och pm3
- Incident Management
- Problem Management
- Agilt arbetssätt i samklang med pm3 och IT Service Management best practices
- Objektstyrd vs. tjänstestyrd organisation
- Att förbereda och genomföra supportmöten av olika slag
- Hantera verksamhetens behov, portfölj och tjänster
Steg 3 – Att med rätt kompetens utveckla IT-supporten enligt verksamheten behov
- Kundkommunikation
- Mätning, uppföljning och nyttorealisering
- Knowledge Management / Kunskapshantering
- Trend-, omvärldsbevakning och teknikutveckling
- Attityder beteenden och kultur
- Certifiering
Jag har gått flera kurser på BiTA och imponeras alltid av kursledarnas kunskap och genuina intresse för de ämnen de utbildar inom
Anonym deltagare
Jag har gått flera kurser på BiTA och imponeras alltid av kursledarnas kunskap och genuina intresse för de ämnen de utbildar inom
Anonym deltagare